Tvary

  • Založte nový projekt - File - New - Project ...
    Win32 Conzole Appplication ...
    pojmenujte Tvary a uložte do svého adresáře
  • Přidejte novou třídu tvar
    Solution Explorer - Tvary - kontextové menu - Add - Class..  - Add - C++ Class tvar
  • Vložte kód do třídy tvar
    #pragma once
    class tvar
    {
       protected:
          int a;
       public:
         tvar::tvar(){};
         tvar::tvar(int _a): a(_a){}
         int tvar::get_a(){ return a;};
         void tvar::set_a(int _a){ a = _a;};
         virtual void Kresli(){};
    };

  • Přidejte novou třídu ctverec
    #pragma once
    #include "tvar.h"
    #include <string>
    class ctverec : public tvar
    {
       public:
         virtual void Kresli()
         {
           for(int r = 0; r < a; r++)
           {
             for(int s = 0; s < a; s++)
               printf("*");
             printf( "\n" );
           }
         }
         int get_a(){ return a;};
         void set_a(int _a){ a = _a;};
         ctverec(int _a) : tvar(_a){};
         ctverec(){};
    };

  • Přidejte novou třídu trojuhelnik
    class trojuhelnik : public tvar
    {
       public:
          virtual void Kresli() override
          {
             for(int r = 0; r < a; r++)
             {
                 for(int s = 0; s < r; s++)
                     printf("*");
                 printf( "\n" );
            }
        }


        int get_a(){ return a;};
        void set_a(int _a){ a = _a;};
        trojuhelnik(int _a) : tvar(_a){};
        trojuhelnik(){};

    };

  • V metodě main souboru Tvary.cpp vytvořte trojuhelnik a ctverec
    #include "stdafx.h"
    #include "ctverec.h"
    #include "trojuhelnik.h"
    void main()
    {
       ctverec c1;
       c1.set_a(5);
       c1.Kresli();
       trojuhelnik t1;
       t1.set_a(10);
       t1.Kresli();
       system ("pause");
    }
  • Vytvořte diagram tříd
    diagram